Hanna på langtur med Rosea

Hei, jeg heter og her er båten min!

Hei, jeg er Hanna og er 11 år. Jeg går på Blindheim Barneskole i 5 klasse. Jeg liker å danse, synge, drille og å holde på med sport: volleyball. Jeg elsker å gå på fjellet med tanten min Sandra. Jeg liker også å lage mat. Jeg synes det er gøy å ha venner å leke med når man kjeder seg.

Liten rettelse; Jeg er 12 år og går i 6 klasse!

Her er rommet mitt!

28. Mars 2009

Når vi kom til St.Maarten skjedde det plutselig veldig mye. Først dro vi til Phillipsburg og der fikk jeg rastafletter. Damen som laget de var ikke så veldig flink, hun lugget og det ble ikke så veldig fint. Derfor tok vi de fort ut igjen.

Etter Phillipsburg dro vi til lagunen (mamma; Simpson Bay Lagoon). Vi dro til en marina som het Lagoon Marina. Der var det ett bitte lite marked masse rart. Blandt annet var der en dame som gjorde ansiktsmaling.

En annen dag dro vi inn til den franske delen av St. Martin. Der så vi på karnevalsopptog. Der var morsomme, rare og fine drakter og kostymer. Og veldig høy musikk!!

Jeg er også blitt 12 år!!! Vi feiret på en en fin resturant med god mat og drikke. Jeg fikk overraskende stjerneskudd i isen og det var gøy! Om morgenen fikk jeg ett nytt brettspill som het CLUE. Det er kjempegøy!

Hanna 12 år!!

Dette er ett bilde fra andre siden av Sanddollar beach, hvor store dønninger slo inn over land.

En sanddollar, slike skal vi finne siste dagen før vi tar over til Florida.

8. Januar 2009

GODT NYTT ÅR!!!!

Endelig er vi framme. Atlanteren tok uendelig lang tid, 28 dager er alt for mye. Det var bra vi rakk fram til Bequia før jul. Vi feiret jul på Bequia, i Port Elizabeth sammen med 15 - 17 andre norske båter og en haug med utenlandske. Vi lå i Admiralty Bay.

Her var nissen og hjelperen hans på besøk, med karnevalsmasker...ala Karibien!!

Så gikk turen til St. Vincent, der Besta og Besten kom på besøk. Der lå vi i en bukt som heter Young Island Cut og der ligger vi enda. Vi dro på en rundtur rundt øya på nyttårsaften. Da kjørte vi ned noen bakker som vi ikke trodde det var mulig å komme ned med bil. Opp og ned, gikk det, helt til vi kom til en fin foss. Der badet vi! Vi gikk også over en bambusbro....

Etter det gikk turen til en lokal resturant hvor vi spiste øyas spesielle nasjonalrett; Roti. Jammi, jammi!!!

Mamma likte seg i den Botabiske Hagen, der den gale og morsome Mr.Daniels fulgte oss rundt.

Her lager han Muppetshow av en blomst!!!

Nå bader jeg og koser meg med besøk og kokkosnøtter. Og i dag skal vi på resturanten Barefoot.

15 Oktober 2008

Nå har vi vært på Apefjellet! Apene var søte men de var ville derfor var jeg litt redd! Guiden sa at vi ikke måtte røre apene , for da hoppet de opp på deg og begynte og klore, bite og rev deg i håret! Der var mange store aper og noen små, de små var som regel på mødrene som er på bilde her!

Nå har vi reist til kanariøyene. Her er det litt varmere i vannet derfor kan jeg bade hvis jeg vil. Men det er ISKALDT!!! Det er bare så vidt jeg våger meg uti!!!

7. Oktober 2008

Nå har vi komt til Gibraltar! Her bruker vi  pund, ikke euro, når vi handler.Dette er ett lite land med bare 30 000 folk som bor her. De snakker engelsk, så det er mye letter å forstå enn spansk.

Her er det også ett kjempestort apefjell. Ikke ett fjell som ser ut som en ape, men ett fjell som det bor fult av aper på; Bavianer. Apefjellet blir kaldt "the cliff". Dit er det turheis og det er mulig å reiser rundt hele landet med en drosje og egen guide, drosjesjåføren.

"The cliff".

Nå ligger vi i den ene marinaen i Gibraltar, og der ligger det mange engelske båter. Noen av det er det barn på. Jeg ble kjent med en jente fra England og hun har overnattet her på båten. Hun heter Amber og har bursdag på samme dag som jeg, bare at hun er 13 år. Her ligger også en fransk båt med to jenter på 9 og 12 år, som heter Juliett og Jane. de skal til Lanzarote og til Karibien.

Vi reiser til Lanzarote på torsdag.

11 August 2008

Her er svaret!

GITAR!!!!

Vi kjøpte gitar da vi var i Athen. Den skal jeg lære å spille på etterhvert.

Jeg oppdaget delfin på vei hit til Nidri. Den var veldig fin og leiken. Den surfet framme i baugen på båten. Vi kaldte den Kaia.

Og her er bilde av den:

Jeg fikk melding fra Maria. Hun og familien er på naboøya til den øya vi er på og jeg håper at vi får til å dra innom der før vi drar til Italia. Det hadde bare vært såååå supert!!!

Savner vennene mine masse og blir kjempeglad når jeg får mail eller at noen skriver i gjesteboka vår.

Vil ha masse mail fra dere!!

3 August 2008

Gjettekonkuranse:

Hva har Hanna fått seg? Mail oss svar innen en uke!De som svarer riktig får ett postkort i posten!!

Vi sjekker e-posten så ofte vi har nett og hele tiden fra nå til og med neste søndag. Og de som sender med ett vedlegg med enkle noter, får kanskje oppleve å få en e-post tilbake også. ;-)

Susann

30 Juli 2008

Hei

Nå har vi vært på båten i en 1 måned. Vi har også begynt med skolearbeidet. Det går bra med skolearbeidet , bare litt varmt!

Vi har vært i Methana 2 ganger , der bor Janis.  Janis har noen griser , 8 små og 4 store griser han har også 30 oliven-trær. Men de fikk vi ikke se.

Og slik satt vi i varebilen til Janis på vei til alle grisene.

15 Juli 2008

Nå i Hellas i over to uker og jeg har badet og badet og badet og ..... Vi har vært på klokketårnet som du ser her i Poros. Det var fint. Der så vi noen kattunger som var veldig interessert i oss.

De fulgte etter oss nesten halve veien ned fra klokketårnet. Ingeborg ble veldig redd.

Jeg har det bra og i går begynte vi på skole. Se skolesiden.

Ps; Jeg har kanskje brekket en tå. Det gjør vondt!

17 Juni 2008

Julianne, Maria og jeg var ute på Egon og spiste god middag, før vi hadde oss en shopping.

På Egon...

Maria har 5 sugerør!!

Etterpå dro vi opp på Fjellstua, der mamma tok mange bilder som jeg kan ha med på tur. Her er noen av de bildene:

Julianne

Maria

15 Juni 2008

Lørdagen begynte med at Tante Sandra, Onkel Ronald og guttene kom og hentet meg og Sylve for å dra på Ytre Standal. Ingeborg skulle også være med, men hun var syk og kunne ikke.

Noen bilder:

Her er Torgeir, Tante Sandra, Vegard og Onkel Ronald.

Vi fiska og jeg fikk en makrell!

I helga har jeg også vært på besøk hos min gode venninne Ane,

som jeg har kjent helt siden jeg begynte på barnehagen.  Vi har leika masse ute på trampolina, og om kvelden lå vi å prata veldig lenge og vi leste Donaldblad.

Her er Ane og jeg:

Jeg fikk ett søtt vennskapsmykke av Ane, som jeg kommer til å bruke kjempemasse når jeg er på tur. Kommer til å savne deg kjempemasse og jeg håper du kommer å besøker oss på båten.

24 Mai 2008

Dette er meg på 1.mai.

Hver 1.mai går vi i tog og korpset holder medaljefest for oss. Jeg har gått på drill i 3 år nå og kan en hel del triks med drillstaven min. Jeg fikk 3 års medalje og oppmøteknapp , fordi jeg har møtt opp på hver trening i år.

Dette bildet er fra 17.mai. Jeg koste meg på 17.mai, jeg spiste mange is, det var gøy. Jeg ble veldig sliten den dagen, fordi jeg gikk i 3 tog (i sentrum av Ålesund-byen, Blindheim og på Tørla som er ei lita bygd i nærheten). Men det var gøy å drille også.

Vi feiret bursdagen til Ingeborg og Morfar (Terje)med kaker, is og mange gjester hjemme i huset vårt. Eller snart Besta og Besten sitt hus   ;-).

22.mars 2008:

Nå i påsken har det vært kjempe gøy: jeg har bygget snømann, snøborg og hus. Jeg har også spist mye god mat og jeg har spist godteri fra påskeegget mitt.

I dag har jeg vært mye ute å lekt med venninnene mine Gerd-Alice og Rakel-Kristine, vi akte og lekte hele formiddagen nede med dem. Det var gøy, og i morgen skal de komme på middag hos oss.

Hanna.

Jeg kommer til oppdatere nettsiden min sporadisk, så ofte det er nytt å fortelle og når jeg har tid.

YournameCom © 2007 • Privacy Policy • Terms of Use

Det er jeg som sitter oppe mellom trærne. Jeg liker å danse. A2J er ei dansegruppe jeg går i. A2J betyr "Adicted to Jesus", som betyr "avhengig av Jesus" på norsk.

Bildet er tatt fra A2J-leiren på Brusdalsheim.